E14 Rapporten - Rävkött

Dagens E14 mellan Östersund och Sundsvall påminner i mångt och mycket om gårdagens E14. Sträckan Östersund - Bräcke ser ut som ett lapptäcke på grund av alla kortsiktiga lagningar som utförts, desutom är vägrenen obefintlig efter Bräck därimot blir vägen som ny, fin slät väg med bred väggren som jag med lätthet får plats med hela långtradaren i när jag lämnar plats för snabbare och betydligt mindre "under traffikanter".
Det som möjligen kan skilja dagens E14 från gårdagens är mängden döda djur och deras placering på vägbanan.

Dagens färd började i vanlig ordning med kraftig försening från Östersund. Lagar var tvugna att brytas och policyar förbises. Jag landade välbehållen i Birsta ca 20 min efter utsatt tid, då var det dax för momentet som antingen kan ta 2 minuter eller 40 minuter beroende på yttre förhållanden och grad av sinnesfrid, nämligen inbackning av släp till lastkaj. idag gick det bra och tog ca 3 minuter.

Efter lossning och lastning var det dax att besöka fikarummet och ljuga. Vem hade kört tyngst släp, vem hade kört på svårast väglag osv osv.

Efter en fin matlåda bestående av makaroner och bullens var det dax för avgång.

Jag har kört på E14 i en månad nu och endast lyckats ta död på massa dumma jävla fåglar som jag misstänker har någon slags lek/mandoms prov där det går ut på att flyga från ena sidan vägen till den andra så nära tradaren som möjligt.
Men i dag hände det, Scanian aka XBU:n fick smaka på rävkött ca 4 mil utanför Sundsvall, katterna jublade, råttorna gjorde honör, hönsen sjöng och hararna utförde diverse akrobatiska trick, äntligen var den lokala ärkefienden död.
Själv blev jag ganska missnöjd då jag varken kände, hörde eller såg när XBU:n tog sitt offer. Jag trodde först den klarade sig men en kollega i en mötande bil ringde och bekräftade dödsfallet.

Efter några timmars fundering på om sankte pär även öppnar för rävar samt om det går fortare att köra mot jordens rotationsriktning än med så kom jag äntligen till Östersund, men till min stora fasa ser jag att en bil kört in i räcket på den stora rondellen vid odenskog, fasan övergick i lättnad när jag insåg att jag kunde ta mig förbi, i fullfart strök jag den krockade bilen och tog mig till depån.

Lossning och lastning i Östersund utfördes i hög hastighet med truck och många svordommar över idioterna som packar pall åt Rusta, då dom verkar anse att så länge tyngdpunkten ligger på pallen kan godset sticka ut hur mycket som helst, enligt mig har dom betalat för en pallplats och allt som sticker utanför får man sparka, slå samt pressa tills det tar en och endast en pallplats.

Detta var allt nu ska jag sova för att sen uppleva allt inatt igen.

/Bock


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0